יום רביעי, 30 בנובמבר 2011

A bug's life

כולם עושים מחוות עשור למותו של ג'ורג' האריסון, אז גם אני לא רוצה להישאר מחוץ להמולה, ומצד שני גם לא להשקיע יותר מדי בפוסט לזכרו. החלטתי פשוט לתת לכם פה את, בואו נאמר, שבעת השירים האהובים עלי שהאריסון כתב במסגרת פעולתו כחיפושית מן המניין. הפוסט מיועד בעיקר לחובבי חיפושיות שלא מעורים בכל עניין ה"מי כתב מה" ולמכורי חיפושיות שרוצים להתווכח איתי על הרשימה. בשבילכם אני אומר כך: הסדר הוא כרונולוגי. 

נתחיל מהשיר הראשון שהאריסון כתב עם הביטלס, שיר די בינוני האמת, אבל צריך לתת קרדיט למקום ממנו הכל התחיל. האריסון בעצמו לא אהב את השיר אבל הודה שהוא הוביל אותו לכתוב דברים טובים יותר. אפשר רק לקוות שאולי גם אותי הוא יוביל לפוסט עם כתיבה טובה יותר בהמשך. בכל מקרה, השיר הראשון של האריסון עם הביטלס מתוך האלבום "עם הביטלס". איך המשחק מילים מסתדר כל כך טוב? אל תטרידו אותי.

"Don't Bother Me"

אנחנו ממשיכים עם השיר הבא, הפעם האריסון כתב שיר לא רע בכלל, אפילו טוב. בנוסף ג'ורג'י בוי בפעם הראשונה מתפקד בקליפ כזמר ראשי. זה לקוח מתוך האלבום "Help", אתם שואלים למה עזרה? כי אני צריך אותך.

"I Need You"

אני לא אשקר, חשבתי לדלג על "Rubber Soul", אולי האלבום הכי לא מספיק מוערך של הביטלס, לא כי השיר שאנחנו שואבים מתוכו הוא לא טוב, אלא כי אני באמת רוצה להתקדם עם הרשימה הזאת. אבל יש לנו כאן שיר עם סטייל באמת מגניב. איך קוראים לו? נו באמת... זה רשום בכותרת, תחשבו בעצמכם.

"Think for Yourself"

לכל מי שמתנגד על היעדרם של איש המס והשיר ההוא עם הסטייל ההודי מתוך סרג'נט פפר שאין לי כל כך דרך לתרגם לעברית, יש אפשרות להגיב למטה. בינתיים השנה כבר 1967 והאריסון שכר דירה בהוליווד שזה המקום הכי מגניב להיות בו בשנה זו, חוץ מסן פרנסיסקו ולונדון. כנראה בגלל ששירים רבים של הביטלס נקראים על שם רחובות, גם הוא רצה שיר על שם הרחוב החדש שלו בהוליווד. האלבום הוא "Magical Mistery Tour" ואין לי דרך לעשות קישור מגניב לזה.

"Blue Jay Way"

ברוך שהגענו לזמן הזה, נדלג לנו על כמה חזירזרונים קטנים ונסיים עם שלושת השירים שכשאתה אומר "ג'ורג' האריסון" ומוסיף הסתייגות: "לא כזמר סולו" - עליהם אתה חושב. אז כרונולוגית אנחנו באלבום הלבן (הרבה יותר טוב מהספר הלבן). שיר שמארח את אלוהי הגיטרה של לונדון בשנות השישים (לפחות לפני שג'ימי הגיע) - אריק קלפטון. וכל זה קורה בזמן שאצלי בארון, הגיטרה שלי מיבבת בעדינות (כי אף אחד לא נגע בה שנתיים).

"While My Guitar Gentely Weeps"

נסיים במה שלדעתי הוא האלבום הטוב ביותר של הביטלס, וגם שם של רחוב (ואולפנים אבל זה פחות חשוב) - "Abby Road". נתחיל בשיר האהוב על חזאים מכל העולם, נכתב שבתקופה שהאריסון כתב את השיר הזה, הוא היה בתקופה של משבר קשה. קצת קשה להאמין לזה מאחר והאירועים שבגללם הוא כביכול היה במשבר הם:
1. הוא נעצר על החזקת מריחואנה - אתה מפורסם שנעצר על החזקת סמים קלים? לי לא עושים כלום על קצת מריחואנה ואני לא מפורסם עדיין! חוץ מזה, זה רק אומר שהיה לך מריחואנה אז כמה רע יכול להיות?
2. הוא עבר ניתוח להסרת שקדים - מה? זה שילדים קטנים עוברים? שמקבלים גלידה? 
3. הוא עזב את הביטלס זמנית - אוקיי יכול להיות קצת מבאס, אבל תמתין שנה... תראה מה זה מבאס.
אז הנה הוא כתב שיר יציאה ממשבר, שכפי שציינתי משמש גם חזאים כבר עשרות שנים, ופוטנציאלית יכל גם להיות אחלה פרומו לקומדיה ההיא של צביקה הדר... הנה באה השמש. 

"Here Comes the Sun" 

ונסיים בשיר באמת יפהפה, השיר האחרון ברשימה אבל מקום ראשון במצעד האמריקאי, היחידי של האריסון במסגרת הביטלס. אין מה להרחיב, פשוט שיר משהו משהו.  

"Something"

תגובה 1:

  1. אבי רואד זה באמת ללא ספק האלבום הטוב ביותר של הביטלס. אחלה פוסט, גורם להתגעגע לשקט החמוד הזה, כמה חבל שהוא לא כאן יותר...כמה חבל
    http://www.youtube.com/watch?v=_iJBTnylMCM

    אדר.

    השבמחק